Zakupy w sieci mogą przyprawić o ból głowy. Po wielu dniach oczekiwania nadchodzi długo oczekiwana paczka zakupiona w sklepie internetowym. Ale jej stan nie jest taki, jak oczekiwano. To właśnie w tym momencie, w momencie dostawy, konsument musi zapisać swoje zastrzeżenia na dowodzie dostawy, a następnie przesłać firmie reklamację, nie zapominając o dostarczeniu jak największej ilości dowodów. Ponadto, należy pamiętać, że gdy paczka dociera do nas w złym stanie, zazwyczaj uszkodzona jest tylko jedna część przesyłki i to właśnie dany produkt, który ucierpiał może być przedmiotem reklamacji. Jeżeli nie uda się osiągnąć zadowalającego porozumienia, pozostaje zwrócić się do policji, a w ostateczności do sądu.
Reklamacja szkód – zrób to tak szybko jak to możliwe
Jeśli w momencie odbioru paczka dotrze do nas z widocznymi uszkodzeniami (otwarte, uszkodzone pudełko itp.), które budzą wątpliwości co do stanu zawartości, bardzo ważne jest, aby odnotować to na liście przewozowym doręczyciela, ponieważ będzie to dowód na to, że paczka dotarła w widocznym złym stanie. Czy wiesz, że jeśli paczka dotarła do Ciebie pusta, prawdopodobnie nie jest to wina sprzedawcy? To mogła być sprawka złodziei. Dowiedz się więcej.
Ważne! Doręczyciel nie może odmówić konsumentowi spisania jego zastrzeżeń co do stanu zamówienia. Oprócz tej reklamacji należy ją również jak najszybciej złożyć w dziale obsługi klienta firmy, która dostarczyła przesyłkę.
Jeśli uszkodzenie nie jest widoczne przy zamkniętym opakowaniu, ale po otwarciu opakowania zawartość jest uszkodzona, jest to uszkodzenie ukryte. W tym przypadku termin na zgłoszenie roszczeń do firmy, od której zlecono transport, wynosi siedem dni kalendarzowych.
Jak opisać uszkodzoną przesyłkę?
Przy składaniu skargi nie wystarczy po prostu wyrazić swoje niezadowolenie. Ważne jest, aby jak najdokładniej opisać, na czym polega szkoda i jakiej kwoty żąda się od firmy transportowej. Oświadczenie powinno zawierać następujące elementy:
- Szczegółowy opis szkody wraz ze zdjęciami i jak największą ilością dowodów.
- Należy opisać rodzaj opakowania oraz zabezpieczenia, jakie posiadało opakowanie, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Jeśli to możliwe, należy również dostarczyć zdjęcia opakowania.
- Należy zwrócić uwagę, który produkt został uszkodzony. Zazwyczaj uszkodzona jest tylko część przesyłki, a roszczenia można składać tylko w odniesieniu do tej części, która rzeczywiście została uszkodzona.