Miasto nad sporą rzeką to osada, która sprawnie się rozwija, bo drogą wodną dostarcza się tam różnego rodzaju towary, a firmy znajdujące się w danym mieście wysyłają za pomocą rzek towary do samych portów, a z portów towary te płyną dalej, czyli droga wodna spełnia swoje zadanie. Rzecz jasna towary transportuje się też za pomocą sporych aut dostawczych, ale droga lądowa nie jest opcją idealną, bo wielkie pojazdy dostawcze muszą jechać z góry i pod górę, czyli na niektórych trasach transport różnego rodzaju dóbr jest opcją dość kosztowną. Inaczej wygląda to w przypadku drogi wodnej, która ma poziom oceanów świata lub w przypadku rzeki niewielki spadek. Problem w tym przypadku stanowią przeprawy takie jak mosty. Część z nich jest opcją dostatecznie wysoką dla barek i pchaczy, ale realia są dość zróżnicowane. Mowa tu dokładnie o tym, że pewna część mostów to mosty unoszone lub obrotowe. Mosty te ktoś musi otwierać, ale ta zmiana charakterystyki mostu musi być dostosowaną do potrzeb transportu, czyli dany most nie może być otwarty lub zamknięty przez cały dzień. Musi przepuścić kilka pchaczy z barkami, a następnie ponownie stać się przeprawą dla aut osobowych i dostawczych, bo taka ruchoma przeprawa powinna być opcją optymalną na danym odcinku. Nie chodzi tu jedynie o odcinek rzeki, ale też o odcinek ważnej trasy krajowej, której ważnym elementem jest most obrotowy. Rzeka idealna to także rzeka, która posiada nabrzeża przy tych wyjątkowo istotnych miastach, bo w ich przypadku towary na barki ładuje się dość często i często są one w kontenerach. Normą jest też i to, że dość blisko nabrzeża znajduje się firma produkująca dane towary. Te towary ładuje się najpierw na barki, które płyną do portu morskiego w ujściu rzeki, a tam ładuje się je na kontenerowce. Droga ta jest dość tanią, bo transport za pomocą rzeki oznacza mniejsze zużycie paliwa, które jest kwestią istotną. Wiele znaczy też i to, że barka jest znacznie większa od naczepy sporego auta dostawczego. Dlatego spore miasta przy rzekach to częsty widok.