Ważny detal w handlu międzynarodowym taki jak kontener używany do transport różnego rodzaju towarów, to pojemnik dostosowany do statku takiego jak kontenerowiec, który wyparł statki drobnicowe. W czasach obecnych kontenerowce mają prawie czterysta metrów długości i mieszczą nawet osiemnaście tysięcy kontenerów. Ta liczba jest imponującą i co najważniejsze te kontenery szybko się przeładowuje za pomocą suwnic. Kluczowe znaczenie ma jednak to, że kontener ładowany do kontenerowca jest też opcją dopasowaną do suwnicy ze specjalnym chwytakiem na kontener, który pasuje też do naczepy sporego samochodu dostawczego. Właśnie to dopasowanie elementów ma kluczowe znaczenie w przypadku transportu i w przypadku handlu międzynarodowego. Dawniej nie było kontenerów i zamiast nich były worki, które ładowało się do ładowni statków ręcznie lub za pomocą wielkich sieci spinających ładunek. Rozwiązanie tego typu było też popularnym na początku ery kontenerów, bo na samym początku kontenery też ładowało się za pomocą tej opinającej sieci do ładunków. Potem się to wszystko ujednoliciło i dlatego od kilku dekad mamy kontenery i całą infrastrukturę ułatwiającą ich transport. Istnienie tej infrastruktury wiele ułatwia, ale też i wiele utrudnia, bo na chwilę obecną proporcje kontenera i suwnic nie mogą ulec zmianie, bo te elementy przestaną do siebie pasować. Można natomiast eksperymentować z gabarytami kontenerowców i barek rzecznych, po to by więcej kontenerów się mieściło do tych środków transportu towarów. Można też powiększać rozmiary nabrzeża rozładunkowego dodając do niego więcej suwnic, bo to posunięcie skraca rozładunek i załadunek. Dlatego typowy kontenerowiec może szybciej wyruszyć w rejs, czyli w skali roku wykonać więcej rejsów, podczas trwania których zarabia na siebie. Bardzo ważnym jest też i to, że elementy tego systemu trzeba ciągle serwisować, bo wszystkie te sprzęty mają kontakt z czynnikiem zwiększającym korozję. Mowa tu dokładnie o soli z wody morskiej. Ona znacząco przyśpiesza korozję statków i z tej konkretnej przyczyny kontenerowce są niemal ciągle konserwowane i naprawiane przez załogę, czyli każdą śrubkę wymienia się na nową co jakiś czas, po to by statek nie zawiódł w skrajnych warunkach.